Cookies

Onze website gebruikt cookies. Accepteer de cookies voor de beste website ervaring Lees meer

Ik ga akkoord

Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen.

Wij gebruiken cookies om [het gebruik van onze webwinkel te faciliteren/ het inloggen op onze website te vergemakkelijken/ uw instellingen en voorkeuren te onthouden]. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser maar dit kan het functioneren van onze website negatief aantasten.
Wij plaatsen verder cookies op uw computer om te voorkomen dat u een bepaalde advertentie te vaak te zien krijgt [en om het aantal keren dat een advertentie wordt weergegeven te registreren]. Deze cookies zijn niet verbonden aan een profiel over u.

Met uw toestemming plaatsen wij “tracking cookies” op uw computer. Deze cookies gebruiken wij om bij te houden welke pagina’s u bezoekt, om zo een profiel op te bouwen van uw online gedrag. Dit profiel is niet gekoppeld aan uw naam, adres, e-mailadres en dergelijke, maar alleen om advertenties af te stemmen op uw profiel zodat deze zo veel mogelijk relevant voor u zijn.

Met uw toestemming plaatsen onze adverteerders “tracking cookies” op uw computer. Deze cookies gebruiken zij om bij te houden welke pagina’s u bezoekt, om zo een profiel op te bouwen van uw online gedrag. Dit profiel wordt mede opgebouwd op basis van vergelijkbare informatie die zij van uw bezoek aan andere websites krijgen waarop zij adverteren. Dit profiel wordt niet gekoppeld aan uw naam, adres, e-mailadres en dergelijke zoals bij ons bekend, maar alleen om advertenties af te stemmen op uw profiel zodat deze zo veel mogelijk relevant voor u zijn.

U heeft het recht om te vragen om inzage in en correctie of verwijdering van uw gegevens. Zie hiervoor onze contactpagina. Om misbruik te voorkomen kunnen wij u vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dient u een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen.

Cookies kunt u alleen zelf verwijderen, aangezien deze op uw computer opgeslagen zijn. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw browser.

Vul hieronder uw gegevens in en meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Voorlopig Workshopprogramma 2019

Basiscursus Patchwork

Een serie van zes lessen waarin U de basisprincipes van het patchwork en quilten leert.
Aan bod komen diverse blokpatronen en hun variaties, quilten en afwerken.

Voor iedereen die wil starten met patchwork.
Bij voldoende deelname is er een zaterdagmiddaggroep (13.30 tot 16.00 uur)
Datum:
1e; 26 Januari
2e; 9 Februari
3e; 23 Februari
4e; 9 Maart
5e; 23 Maart
6e; in overleg

Kosten; € 85,00 excl. materiaal

Naaitasje

Opnieuw op het programma vanwege de grote vraag!!

Zoooooooo handig, dit opbergtasje voor je naaigerei.
Handig op je werktafel, handig om mee te nemen naar de workshop of de cursus.
Altijd alles bij de hand.

We werken op onze eigen naaimachine.
Deze workshop is verdeeld over twee dagdelen en voor gevorderden.

Datum:
1e vrijdag 22 februari 13.30 tot 16.00 uur
2e vrijdag 22 maart 13.30 tot 16.00 uur

Kosten; € 45,00

Stars upon stars

Jeanneke geeft u op deze dag achtergrond informatie over de originele quilt en leert u de aanpak voor het met de hand maken van deze fantastische quilt. Ook brengt ze haar gemaakte blokken (top) mee.
We werken deze dag met de hand, en gebruiken de stempelset van Jeanneke.com. U bent echter niet verplicht de stempelset aan te schaffen, u krijgt een patroon met tekeningen van de malletjes. Een stempel (voor de middenster) krijgt u evt. in bruikleen, zodat iedereen direct aan de slag kan.

- Hoe is het patroon tot stand gekomen?
- Hoe kies je de juiste kleuren voor een blok (contrast)?
- Hoe kun je fussy cutten met stempels (zelf wanneer je het patroon niet ziet aan de achterzijde van de stof).
- Hoe zet je zo’n sterblok (gemaakt van wel 300 stukjes) gemakkelijk en netjes in elkaar (draadrichting e.d.)?
- Hoe bouw je de quilt verder op?

Op deze vragen krijgt u allemaal antwoord!

Datum;
zaterdag 2 Maart 10.00 tot 16.00 uur

Kosten; 55,00 incl. lunch en stempels in bruikleen.

Verenparadijs

Het vervolg op de basiscursus machinaal quilten met de linialen van Sylwia.
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die van veren houdt en met minimale free motion quilting. Tijdens de les worden er 5 rulers gebruikt, daarna gaan wij extra accenten aanbrengen met free motion.

Een echte aanrader!!

In principes hebben we 2 datums gepland. Als deze vol zijn gaan we een derde datum afspreken;

Datum;
zaterdag 16 maart 10.00 tot 15.00 uur of
Zaterdag 30 maart 10.00 tot 15.00 uur

Prijs € 55,00

Monoprint

                    

Met monoprint creëert u uw eigen eenmalige unieke print.
We maken ons de techniek eigen door eerst op papier te drukken en dan op stof.
We gebruiken gedroogde bloemen en bladeren en, voor zover de natuur meewerkt, ook verse.

U kunt ook abstract werken; kortom u zult versteld staan van uw eigen kunstwerkjes.

Vrijdag 29 Maart 10.00 tot 16.00 uur

Kosten; 75,00 incl. lunch, voorgewassen lapjes stof, gebruik van kwasten en verfmaterialen en heel veel andere materialen.

TOUWMAND MAKEN

Een hele leuke workshop waarin we van resten stof en touw een mandje maken.
Deze workshop is geschikt voor zowel beginners als gevorderden en quiltervaring is beslist niet nodig.
Wel enige ervaring met de naaimachine waarbij rechtuit naaien al voldoende is.

Met deze leuke techniek kunt u eindeloos variëren en veel restjes stof opmaken.
Tijdens de workshop van één dag maakt u één leuk mandje dat u natuurlijk mee naar huis kunt nemen. Met de aangeleerde techniek kunt u thuis verder aan de slag en grotere en andere werkstukken maken.

Hoe de manden er uit komen te zien is afhankelijk van de kleuren en stoffen die u gebruikt. Ze zullen allemaal anders worden.
Ook leuk voor quilters en naaisters die eens iets anders willen. Een naaimachine is noodzakelijk.

Datum;
vrijdag 1 februari 10.00 tot 15.30

Kosten; € 65,00

Stadje bouwen

Met fantasie en creativiteit bouwen we op een verrassende manier een mooi stadje. Denk aan Griekse dorpjes in wit en blauw, aan de bergdorpjes in Andalusië in crème en terra, de felle kleuren van een dorp in de Italiaanse Cinque Terre of, zoals op het voorbeeld, een fantasie uit de 1001 nacht. We laten het helemaal aan uw keuze en creativiteit over. Het lijkt beslist moeilijker dan het is en het resultaat is prachtig en bij iedereen anders.

U krijgt van te voren wat eenvoudig teken- en kniphuiswerk zodat we tijdens de workshop meteen met bouwen kunnen beginnen. Er wordt tijdens de workshop (nog) niet genaaid. We werken vooral met vlisofix en dit wordt op de ondergrond gestreken. Voor deze workshop kunt u goed wat restlapjes stof gebruiken evt. samen met enkele mooie fat quarters en een achtergrondstof.

Niveau: alle niveaus

Datum;
zaterdag 2 Februari 10.00 tot 15.30

Kosten; € 65,00 incl. lunch

Bloem/bladhameren in combinatie met Stitcherie.

Tijdens deze hele leuke dag maakt U een etui voor een notitieblokje. We starten met het hameren van een blad of bloem (dit gebeurt met verse bloemen en bladeren) op een basisstofje. Dit gaat u versieren met stitcherie en daarna wordt er een mapje van genaaid.

Dus heel veel leuke technieken op een dag!!

Datum;
zaterdag 9 juni 10.00 tot 16.00 uur

Kosten; 55,00 incl. bloem/bladmateriaal en lunch.

QUILTING BEE;

Beek;
Groepen Kristel;

Woensdag; Een middag (13.30 tot 16.00 uur)- en een avondgroep (19.00 tot 21.30).
Donderdag; een middagroep (13.30 tot 16.00 uur)

Datum;
23 en 24 januari,
27 en 28 februari,
20 en 21 maart,
24 en 25 april
22 en 23 mei,
19 en 20 juni
Er zijn plaatsen vrij

Groepen Jules, Trix, Linda;

Donderdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur
Donderdagavond van 19.30 tot 22.00 uur
Vrijdagmiddag van 13.30 tot 16.00 uur

Datum;
10 en 11 januari,
7 en 8 februari,
7 en 8 maart,
18 en 19 april,
9 en 10 mei,
6 en 7 juni
Er zijn nog plaatsen vrij

Groep Gonny in Linne;

In de zaaltje van Cafe den Tegel, Grotestraat 36 in Linne (13.30 tot 16.00 uur)
Het zaaltje ligt tegenover het café!!!!
Op donderdagmiddag

Datum;
17 januari,
21 februari,
14 maart,
25 april.
16 mei,
13 Juni

Let op;

Wij zijn normaliter open op woensdag, donderdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 en van 13.30 tot 17.00 uur. Op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur

Wij zijn extra gesloten op de volgende dagen;

13 tot en met 16 Februari i.v.m. de Handwerkbeurs in Zwolle
Vrijdag 5 April i.v.m. de regiodag van het Quiltersgilde
10 tot en met 13 April i.v.m. de Patchwork- en Quiltdagen in Rijswijk
2 tot en met 4 Juni i.v.m. Die Nadelwelt in Karlsruhe
17 jan, 1 febr. 14 maart, 16 meien 13 juni vanaf 12.00 uur i.v.m. d Quilting Bee in Linne